top of page
  • Facebook - Black Circle
  • Instagram - Black Circle

Mijn club

Updated: Sep 10, 2018

Hier wordt de ene speler op de schouders genomen en de andere speler wordt afgebrand. Of ze nou bewierookt of afgedankt worden, het zijn en blijven passanten. Net zoals de meeste voorzitters, trainers, technisch directeurs en marketingmannetjes. Elk jaar is het maar afwachten wie op welke positie zit en wat ze nu weer van plan zijn. Ik zit er in ieder geval. Net zoals mijn familie en vrienden. En we gaan hier niet weg, voor niemand. Dit is onze plek, dit is onze stad, dit is onze club!


Het zijn de kleuren, het stadion, de vlag, de historie, mijn familie en mijn vrienden. Het is mijn trots, mijn eergevoel, mijn liefde en mijn passie. Hier worden zonen en dochters grootgebracht, hier worden mijlpalen bereikt, hier leer je winnen, maar nog belangrijker…hier leer je verliezen. Van generatie op generatie, seizoen na seizoen.


Ik zie bekende gezichten om me heen waar ik voor sta als ze in moeilijkheden zitten. Hier zijn mensen die het privé moeilijk hebben en mensen waarbij de wereld aan hun voeten ligt. Hier zie je mensen komen en mensen gaan. Sommige zie je 1,2,3,4 of 5 jaar niet. SV’tjes, werk, relatie en ander perikelen. Maar ben je eens voor de club? Dan ben je altijd voor de club. Je komt altijd terug.



Analisten en presentatoren van de televisie doen vaak laagdunkend over volwassen mannen die schreeuwen en los gaan in het stadion. Ik ben er zo een. Ik kan tranen in mijn ogen krijgen bij een belangrijk doelpunt en ik kan een stoeltje kapot trappen bij een belangrijk tegendoelpunt. Fuck de hugo Borstjes en Tom Egbertjes. Moraalridders. Dit is geen hobby, maar mijn leven!


Ik zing harder als het slecht gaat, ik blijf komen als we verliezen. Al zouden we degraderen, het kan mij niks schelen. Hier word je hard gemaakt, hier leer je risico in te schatten, bouw je mensenkennis op, zie je hoe verhoudingen liggen en hoe je voor jezelf moet opkomen.


De eer van de stad en de club staat altijd op het spel. Het is echt niet erg om te verliezen, het is klappen nemen en klappen geven. Als je maar staat voor waar je in gelooft en nooit wegloopt. Dit is niet voor even, maar dit is voor altijd! Mijn club.

29 views0 comments

Recent Posts

See All
bottom of page